Röda tåg, förseningar, folk, härliga vänner och bowling.

Alltså denna helg har gått för fort.

Åkte strax efter 6 hemifrån med bussen till Skövde för att sen kliva ombord på MTR EXPRESS röda fräscha tåg. Hamnade i sviten med 6 andra personer. Lugnt och skönt. Och otroligt trevlig personal. De var måna om passagerarna. När vi närmade oss Stockholm så ropade lokföraren ut åt vi tyvärr var försenade men att vi endast skulle bli ca 10 min sena. Dessvärre kom vi i tågkö:/ Ett rälsbrott vid Södra Station,  Blev stående på flera ställen, gång på gång ropade man ut hur många tåg som var framför oss i kön. Till slut, dryga 1,5h sena körde vi in på Stockholms central.

Jag uträttade ett ärende innan jag köpte biljett till tunnelbanan och klev ombord på ett svar pendeltågen som skulle ta mig till Mälarhöjden. Där mötte Susanne upp mig. Vi tog bussen hem till henne och satt sen och tjôta innan vi åt en bit mat. Gazpacho (stavas det så) till förrätt och sen vårrullar. Så gott.

Senare på em åt vi glass, hallon och mango och drack kaffe. På kvällen hade vi spamys. Hade med mig en del produkter och prövade av de nyheter jag hade. Så skönt. La oss i hyfsad tid.

På lördagen hade vi sovmorgon. Tog det lugnt. Vid lunchtid bytte jag om till tävlingskläder. Kl 12,27 gick bussen. Kunde åka nästan hela vägen till Vårby. Fick gå en liten bit, ca 7 min tog det. Kom lagom tills bussen med mina kamrater från BK Tranan anlände ca 13,15. Kl 14 startade vi. Jag spelade med Denise. Susanne var med hela tiden och hejade på. Och det gick bra, men jag var ute helt nöjd med Serie 3. Gick urdåligt. . . Dock över 100 vilket är godkänt för min egen del. . . . En jag kan så mkt bättre. Efter våra 4 serier låg jag 3a. Denise låg 2a. Senare kollade vi resultat då låg Denise 3a o jag 5a. Jag halkade ner till 9 plats till slut av 34 starter. Mitt mål var topp 10. Och ja det målet nådde jag. Fick ju ännu en medalj till samlingen och ännu en T-shirt. Och inte minst en härlig helg med laget.

Efter vi spelat klart och fikat drog vi till hotellet Scandic Kungens kurva. Ett ok hotell, mysig lobby, sköna, sängar och fina rymliga rum. Men det va fläckar på en bänk i tyg, jobbig belysning vid hissarna och trångt i matsalen. Men annars ok.

Vid 19 rullade Jeanette bussen mot restaurang Månskäran.  Där banketten hölls med mat och dans. Hade en härlig kväll. Dansade några danser. Maten var sådär, halvfärdig gratäng och kycklingschnitzel. Och salladsbuffé. Äppelkaka och vaniljsås till efterrätt. Vilket jag skippade. Vågade inte riskera att få ont i magen. . . Äpple går verkligen inte! Sen var jag så mätt så jag hade ändå inte orkat.

Vid 23tiden var det slut och vi återvände till hotellet. Tog lite kaffe i lobbyn och satt och pratade ett tag. Alltså hotellets lösning på en härlig brasa, den vill jag oxå ha. Den var så mysig och såg så levande ut.

Vill oxå ha.

Intog snart sängen skulle upp rätt tidigt för att käka frukost.

Lite kul när vi åt av den härliga buffén och ett par ur laget tjoar ”Öh ser ni, det är ju Lasse Stefanz buss utanför hotellet.” O ja, det stämde. Och dessutom satt några i bandet och åt frukost i matsalen. Är numera inget fan av dom men lite coolt ändå.

Strax före lunch packade vi in i bussen igen och Jeanette styrde kosan mot bowlinghallen igen. Väl där stod det klart att laget hade 3 finalister! Dessutom en tredjeplats i Gotlandsdsränna A. Det finns 10 olika klasser i bowling för funktionshinder i Action Jubal Open. Herrar A-D, Damer A-D samt Gotlandsränna A-B. I varje klass går de tre bästa till final utom i Gotlandsränna där de 2 bästa gör upp.
I finalen gick allt fint. Blev ett guld ett silver och två brons till BK Tranan. Så kul.

Vid 17 tiden styrde Jeanette bussen mot Västergötland igen. Med en paus i Laxå och avsläpp i Skövde innan vi var hemma i Tidaholm. Jeanette släppte av mig hemma, åkte ju ändå förbi här ute så det var enklast så. Tack!

Tack alla (ingen nämnd och ingen glömd) för en härlig och galen helg.