Yes! I did it again! 

Efter att ha haft två tuffa veckor med först viktuppgång och sen veckan efter missade jag viktväktarna. Så har jag plötsligt lyckats gå ner 2,1kg! Va hände? Blev riktigt överraskad ikväll när jag ställde mig på vågen! Och nu jag. Fick en stjärna av min coach! Yes!

Blev både stolt och glad över resultatet på vågen!

Jag får höra ibland att det är löjligt att sitta och registrera allt jag äter i appen och kolla och beräkna vad jag äter och hur många smartpoints olika saker innehåller. Fine, folk får tycka vad dom vill! För faktiskt har det gett resultat! Och jag tänker helt annorlunda när jag handlar i affären, eller äter ute eller även här hemma när jag lagar mat. Visst slarvar jag. Tror INGEN följer det till 100% precis hela tiden. Men jag följer viktväktarna nästan helt. Sen unnar jag mig nåt gott ibland. Idag var moster o kusin här. Då unnade jag mig 1/2 päronbiskvie till kaffet. Men det var ju speciellt tillfälle. Inte var dag man har dom på besök.

Sen hade vi lovat Walther att äta ute idag. Och vi gick till pizzerian. Men där köpte jag en räksallad. Alltså man gör sina val!

Imorgon ska Walther äntligen till skolan igen. Ska bli skönt för alla tror jag. Jag ska åka till kontoret tänkte jag. Och dit tar jag med mig matlåda! Min lunchräddning! Utan den oftast ingen bra lunch!

Mina 5 tips oavsett om du går på Viktväktarna eller ej!

  1. Ät mycket frukt och grönt!
  2. Tänk positivt!
  3. Ät på regelbundna tider. Jag äter tex en vardag frukost kl 7,30 ihop med Walther. Mellis kl 10. Lunch ca 12-12,30. Mellis/fika kl 15. Middag kl 17-18. Kvällsfika ca 20. Är jag sugen emellan så plockar jag i mig frukt och grönt. Oftast körsbärstomater.
  4. Planera lunch och middag i förväg. Gör matlista och gärna storkk så du kan göra matlådor.
  5. Undvik fällor som färdiga frysta rätter tex. Nåja jag har köpt Weight watchers (Viktväktarnas) egna rätter i frysdisken. Men dessa vet jag är ok och det står smartpointsvärde på dom! Köp sallader istället tex salladsbarer. Men undvik de feta rörorna som kan finnas.

Dessa knep har jag sedan 1/3 levt utefter och det funkar! Sen kommer motgångar som viktuppgång eller stillastående. Men det får man ta. Sen om det blir långt stillastående eller mycket uppgång så får man ju ta tag i det och fundera på vad som orsakar. Tex insåg jag att jag går upp eller minskar väldigt lite vid ägglossning. Blev faktiskt chockad att jag nu under röd vecka gått ner! Trodde liksom att jag gått upp då!

Så nu kör vi! Mot nya mål minus 1,9 kg till sen är delmål 1 nått!

some_text

You may also like

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *